Είναι πολύ συχνή πλέον η απάτη με τον «λογιστή». Είναι εκατοντάδες οι δικογραφίες που έχουν συσσωρευθεί στα γραφεία της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος σχετικά με απάτες που γίνονται διά τηλεφώνου με την παράσταση του απατεώνα ως «λογιστή». Μάλιστα είναι εξαιρετικά σύνηθες το παραπάνω φαινόμενο να συνδυάζεται και με την παράλληλη χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή.
Συγκεκριμένα, στην τελευταία αυτή περίπτωση, η διάπραξη της απάτης ξεκινά με τηλεφωνική κλήση ή διαδοχικές τηλεφωνικές κλήσεις στο θύμα. Κατόπιν το θύμα με την καθοδήγηση του «λογιστή» εξαπατάται και μεταφέρει μέσω του τραπεζικού του λογαριασμού το χρηματικό ποσό στον τραπεζικό λογαριασμό του «λογιστή».
Ειδικότερα μια τακτική που μπορεί να ακολουθήσει ο απατεώνας «λογιστής» είναι να καλέσει το υποψήφιο θύμα του και να του παραστήσει ψευδώς ότι είναι ο «λογιστής» του και ότι πρόκειται να λάβει κάποιο επίδομα τύπου market pass. Μια επικοινωνία που μπορεί να λάβει χώρα μεταξύ τους έχει το παρακάτω περιεχόμενο (η παρακάτω επικοινωνία βασίζεται σε αληθινό περιστατικό):
- Κύριε Κώστα τι κάνετε; Είμαι ο λογιστής σας.
- Γεια σας. Όλα καλά δόξα τον Θεό. Εσείς είστε; Η φωνή σας μου φαίνεται λίγο αλλαγμένη.
- Εγώ είμαι ναι, πρόσφατα έκανα χειρουργείο και αφαίρεσα τις αμυγδαλές μου, οπότε είμαι σε φάση ανάρρωσης των φωνητικών μου χορδών.
- Περαστικά!
- Ευχαριστώ. Τηλεφωνώ για να σας ενημερώσω ότι πρόκειται να κατατεθεί στον τραπεζικό σας λογαριασμό ένα επίδομα τύπου market pass ύψους 440 ευρώ.
- Αλήθεια; Δεν το γνωρίζω.
- Ναι και γι’ αυτό χρειάζεται να μου πείτε που βρίσκεται ο τραπεζικός σας λογαριασμός.
- Στην …………………………. έχω έναν.
- Αν έχετε λογαριασμό στην …………………………… θα τα δείτε άμεσα τα χρήματα και δεν θα μεσολαβήσουν μέρες για την πίστωση του ποσού.
Κατόπιν το θύμα μεταβαίνει στο κοντινότερο ATM του τόπου κατοικίας του και σε συνεννόηση με τον «λογιστή» του μεταφέρει αυτοβούλως το χρηματικό ποσό στον τραπεζικό λογαριασμό του απατεώνα «λογιστή». Πώς γίνεται αυτό;
Ο «λογιστής» έχει δώσει ένα κωδικό στο υποψήφιο θύμα του και του αναφέρει ότι αυτόν τον κωδικό θα τον χρησιμοποιήσει όταν έρθει η ώρα. Στην συνέχεια και όταν είναι πάνω από το ΑΤΜ και ενώ έχει βάλει ήδη τα στοιχεία της κάρτας του και έχει εισέλθει στον λογαριασμό του, ο «λογιστής» του ζητά να πληκτρολογήσει έναν άλλο τραπεζικό λογαριασμό και να πάει στην καρτέλα με τα ποσά και να συμπληρώσει τον κωδικό που του είχε δώσει. Τότε ουσιαστικά αυτός ο κωδικός που έχει δοθεί μεταμορφώνεται στο ποσό που τελικά μεταφέρεται αυτοβούλως από το υποψήφιο θύμα στον τραπεζικό λογαριασμό του απατεώνα «λογιστή». Μάλιστα αν το θύμα δεν το συνειδητοποιήσει εκείνη την ώρα είναι πιθανό να ακολουθήσουν και επόμενες συναλλαγές με τον ίδιο τρόπο.
Για την καλύτερη ενημέρωση σας και πρόληψη, μπορείτε να γίνετε μέλος στην ομάδα μας στο Facebook «ΔΙΚΤΥΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΘΥΜΑΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ». Μαζί χτίζουμε ένα φρούριο γνώσης ψηφιακής ασφάλειας. Μοιραστείτε τις εμπειρίες σας μαζί μας, βοηθήστε τους άλλους και μην ξεχνάτε ποτέ: ένας προσεκτικός χρήστης είναι ένας πολίτης ασφαλής στον κυβερνοχώρο. Η συλλογική μας επαγρύπνηση και η κοινή σοφία αποτελούν ζωτικά όπλα στον αγώνα κατά της ηλεκτρονικής απάτης. Ας είμαστε όλοι μαζί!
Για περισσότερες πληροφορίες -εφόσον έχετε πέσει θύμα ηλεκτρονικής απάτης ή έχετε σχετικές υπόνοιες- σας καλούμε να απευθυνθείτε άμεσα στη Δικηγορική Εταιρία NEWLAW για να προβεί άμεσα εκ μέρους σε όλες τις απαιτούμενες νόμιμες ενέργειες με κύριο γνώμονα την προστασία σας από μελλοντικές απειλές και με κύριο στόχο την προστασία των προσωπικών σας δεδομένων και την επιστροφή του συνόλου του ποσού στον τραπεζικό σας λογαριασμό. Για τον προγραμματισμό ραντεβού για την επίλυση της υπόθεσής σας, μπορείτε να καλείτε τη NEWLAW όλες τις εργάσιμες ημέρες από τις 8:15 π.μ. έως τις 17:00 μ.μ. στα τηλέφωνα 2310 551 501 και 2310 261 501 ή να στείλετε e-mail στην ηλεκτρονική διεύθυνση newlaw(at)newlaw.gr.
#Newlaw #Greeklawyer #Greeklaw #Δικηγόρος #ΗλεκτρονικήΑπάτη #Απάτη #ΑπάτηΜεΤονΛογιστή #ATM #MarketPass #ΔίωξηΗλεκτρονικούΕγκλήματος
Comments